søndag 13. mars 2016

Chill mann

"Sykt perfekt" heter programmet. Jeg kjenner meg veldig igjen, samtidig som det kjennes veldig fjernt.

Jeg tenker nok slik alle disse jentene vil tenke. Likevel, hadde jeg vist dem hvordan de kunne bli sånn, hadde de nektet. Selvfølgelig vil de ikke være meg.

Samtidig er jeg heldig som har denne immuniteten mot alt det disse sliter med. Den fikk jeg etter å ha gått hos terapeut-ting. Etter det hadde jeg varig høy selvfølelse og høy selvtillit fordi jeg så det hele bildet. Allerede nå greier jeg å tenke slik folk på min alder tenker om 30-40 år. Slapp av. Ikke bry deg så mye. Det betyr omtrent ingenting hva du får av karakterer nå. Det viktige er at du har et slags mål, og trives med å nå det. Så jeg sier "Chill man". Ikke søk midlertidige, oppdiktede komplimenter for de hjelper deg ikke overhodet med å ha det bra. Reflekter litt mer rundt det som kan gjøre deg godt, og mindre rundt der du nekter å ta inn ny informasjon, men kun ruller de samme tankene rundt i hodet igjen og igjen. Chill daa. Vær litt mer gutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Denne gangens fact:
Vi så (nesten) Switch dagen før juleferien i 6.klasse.